Projektowanie przeżyć. Mechanizmy, emocje, narracja
to nowa książka Inżynierii o tym, jak działają gry.
Po czym poznajemy, że mamy do czynienia z grą, a nie z filmem? Czym różni się projektant od programisty? Dlaczego w grę się nie tylko gra, ale także obsługuje, a sterowanie jest równie ważne, co przesłanie? Dlaczego lepiej mówić o zachętach niż o wyzwaniach? Jak powstaje zaangażowanie? Dlaczego każda gra ma ekonomię? Jak osiągnąć różnorodność bez złożoności?
Dlaczego w niektóre gry nie możemy przestać grać, za to inne natychmiast nas denerwują, a i tak do nich wracamy?
Nasza zbiórka crowdfundingowa zakończyła się sukcesem!
Projektowanie przeżyć. Mechanizmy, emocje, narracja omówi te i wiele innych tematów nowatorską metodą. Podzielimy wszystkie zagadnienia na trzy skale czasowe: pięć sekund, pięć minut i pięć godzin, by ukazać gry z trzech odmiennych, lecz uzupełniających się perspektyw.
Złożone zagadnienia omówimy na prostych przykładach. Posłużymy się trzema grami wymyślonymi specjalnie na użytek książki: grą akcji, grą strategiczną i grą fabularną.
Polecamy się nie tylko osobom, które chcą stworzyć własną grę, ale wszystkim które chcą spojrzeć na nie ostrzejszym wzrokiem.
O książce
Projektowanie przeżyć. Mechanizmy, emocje, narracja to przystępnie podana teoria i praktyka podzielona na cztery części i szesnaście rozdziałów. Wydanie papierowe w formacie B5 prawdopodobnie będzie liczyć około 700 stron. Wydanie cyfrowe będzie dostępne w formatach PDF, MOBI i EPUB. Pierwszy rozdział książki udostępniamy bez opłat.
Treść książki będzie się uzupełniać z naszą pierwszą publikacją „Level design dla początkujących”, którą znajdziecie w naszym kramiku zarówno w wersji papierowej, jak i cyfrowej. Jej trzy pierwsze rozdziały również udostępniamy za darmo.
O autorach
Inżynieria Wszechświetności jest samodzielnym studiem twórczości okołogrowej celującym w rzeczy dziwne, odkrywcze i unikatowe. Jego głównymi narzędziami są realizm magiczny i bogaty bukiet emocji. W swoich utworach przygląda się ludziom, nie przedmiotom. Do tej pory Inżynieria wydała Czelabińsk, prześmiewczą miniparodię gier o ratowaniu świata, wykonała na zamówienie grę dla dzieci o bajkach i opublikowała „Level design dla początkujących”, unikatowy podręcznik dla początkujących autorów.
Nasz zespół przygotowuje książkę od piewszego nagłówka do ostatnich szlifów przed wysyłką do drukarni. Zapewniamy profesjonalną redakcję, korektę i skład. Współpracujemy na stałe i dorywczo z utalentowanymi rysownikami młodego pokolenia.
Patroni przedsięwzięcia
PIXEL – wysokiej jakości magazyn o kulturze gier wideo: recenzje, publicystyka, wywiady z twórcami gier, materiały retro, tematy okołogrowe oraz felietony piór branżowych maestrów.
Devstyle.pl – jedno z najstarszych programistycznych miejsc w polskim internecie. Świat okiem programisty.
Rozgrywka – podcast o grach wideo. Prawdopodobnie najlepszy podcast na świecie.
Pan Codziennik – Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o grach, ale boicie się zapytać. I to, o co pytacie, też.
PadTV – podcast o grach wideo. Cotygodniowe audycje, niedzielna posługa pod znakiem pada, relacje z eventów oraz inne niestandardowe materiały.
Save the floppy – ratujemy dyskietki. Portal najlepszych wspomnień.
Nie Tylko Design – podcast poświęcony projektowaniu, cyfrowym produktom i designowi. Zaprasza Tomasz Skórski.
mWin.pl – prawdopodobnie największy polskojęzyczny blog poświęcony tematyce tworzenia gier komputerowych.
erratic.pl – Magazyn Cyberkulturalny.
Bądźmy w kontakcie
wonderland.engineering@gmail.com
Wydajesz własne gry? Prowadzisz zespół lub firmę? Reprezentujesz spółkę zainteresowaną mecenatem inicjatyw edukacyjnych? Promujesz innowację w zakresie nowoczesnych technologii? Mamy dla Ciebie ofertę.
Inżynieria Wszechświetności: