Inżynieria Gier. Level design dla początkujących
jest brakującym ogniwem edukacji autorów gier.
Czy wiesz, dlaczego gracze czasem ustawiają poziom trudności na najniższy? Dlaczego się nudzą, mimo że w grze jest mnóstwo akcji? Dlaczego czasem nie lubią gier, przy których wybiło im już dwieście godzin? Czemu mają poczucie, że gra ich oszukuje, a jednak do niej wracają?
Jak stworzyć grę przykuwającą graczy do krzesła?
Inżynieria Gier. Level design odpowiada na te i wiele innych pytań w sposób usystematyzowany i konkretny. Pokazuje, jak wypełnić grę treścią, nie ograniczając się do konkretnego gatunku rozgrywki. Punktem wyjścia jest „level”, czyli dający się wyodrębnić fragment gry, taki jak misja, rozdział, quest lub plansza.
W książce znajdziesz czytelne przykłady i nawiązania do istniejących gier. Dowiesz się krok po kroku, jak zbudować level, na co uważać i jakie techniki stosować, by stworzyć dokładnie takie wrażenie, w jakie mierzysz.
Czemu gracze przeskakują przerywniki? Czemu angażują się w gry, w których nic się nie dzieje? Dlaczego tak trudno wykonać dobrą filmową adaptację gry? Co sprawia, że fabuły niektórych gier tkwią w pamięci latami? Czy gra może mieć przesłanie?
Tego wszystkiego także dowiesz się z tej książki.
O podręczniku
Inżynieria Gier. Level design to przystępnie podana teoria i praktyka podzielona na jedenaście bloków tematycznych. Wydanie papierowe to 420 stron formatu B5. Wydanie cyfrowe jest dostępne w formatach PDF, MOBI i EPUB. Trzy pierwsze części można pobrać bezpłatnie z tej strony.
O autorach
Inżynieria Wszechświetności jest samodzielnym studiem twórczości okołogrowej celującym w rzeczy dziwne, odkrywcze i unikatowe. Jego głównymi narzędziami są absurd, realizm magiczny i bogaty bukiet emocji. W swoich utworach przygląda się ludziom, nie przedmiotom. Do tej pory Inżynieria wydała Czelabińsk, prześmiewczą miniparodię gier o ratowaniu świata oraz Fuszerkę, opowiadanie science-fiction o tym, że każdy patrzy na świat trochę inaczej.
Nasza książka powstała dzięki udziałowi kilku osób:
Jacek Wesołowski – autor tekstu, doświadczony projektant, przyłożył rękę do takich gier jak Bulletstorm, Ultra Street Fighter IV i… Czelabińsk, bo gry dostarczają frajdy bez względu na rozmiar i budżet; w wolnym czasie gra w Triple Town, Banner Saga i Dishonored.
Magda Chojnacka – autorka ilustracji, fotograf i osoba o wielu talentach, lubi Gears of War.
Kaja Mikoszewska – autorka wystroju, graficzka, redaktorka, niestrudzona propagatorka kultury nerdów, oddana fanka Ratcheta & Clanka i wszystkiego, co wydało studio Double Fine.
Marek Kowalik – redaktor i łowca zbiegłych przecinków; to dzięki niemu zdania w podręczniku mają właściwą liczbę czasowników i nie ociekają hermetycznym żargonem.
Aleksander Spisak – autor ilustracji, rysownik, koneser makabry, stworzeń z mackami i japońskiej popkultury, mistrz charakteryzacji.
Więcej informacji – na stronie zespołu Inżynierii.
Patroni podręcznika
Być może właśnie w tej chwili używasz systemu operacyjnego Windows, na Twoim pulpicie jest ikona pakietu Microsoft Office, a niedaleko stoi konsola Xbox. Microsoft nie tylko stworzył te produkty, ale także inwestuje w edukację i rozwój.
Miesięcznik PIXEL – Kultura Gier Wideo porusza się w obrębie szeroko rozumianej kultury gier wideo. Oprócz recenzji wybranych tytułów, proponuje dużo publicystyki, wywiady z legendarnymi twórcami gier, materiały retro, tematy okołogrowe oraz felietony piór branżowych maestrów. O wyjątkowym charakterze magazynu stanowi zespół redakcyjny, w którym z dziennikarzami branżowymi spotykają się osoby odpowiedzialne za powstanie pierwszych kultowych polskich czasopism komputerowych, takich jak Bajtek, Top Secret, Secret Service, Reset czy Gambler.
PaDtv to podcast, wideo i publicystyka o grach. Głównym założeniem projektu jest przybliżenie ludziom wszystkiego (no, prawie wszystkiego), co zawiera w sobie świat gier – w ciekawej i nietuzinkowej formie.
Uniwersum indie games nie jest już rajem dla geeków, fantazją nerdów, undergroundowym dziwactwem. Gry niezależne kształtują mainstream, narzucają trendy, zmieniają świat. 1ndie World robi wszystko co może, aby pomóc użytkownikom odkryć ich magię. Jako pierwszy w Polsce serwis poświęcony wyłącznie produkcjom niezależnym stawia na uczestnictwo, pobudza do działania, odświeża umysł.
Indie Games Polska to anglojęzyczny serwis, którego celem jest promowanie samodzielnych autorów z Polski poza granicami kraju. Rynek gier wciąż rośnie, zwłaszcza w segmencie indie, i przez to autorom coraz trudniej przebić się do głównego nurtu. Ich skromne budżety nie wystarczają do przekrzyczenia wszystkich pozostałych. Indie Games Polska chce temu zaradzić. Nagłaśnia obiecujące produkcje sięgające po mechanizmy crowdfundingu, greenlightu czy early access. Zwraca uwagę na gry niszowe, często pomijane przez prasę.
THE ARMORY Kuźnia Zła prowadzona przez herosów z dalekich krain naszego rodzimego landu, których głównym questem jest krafting wyjątkowych zbroi. Ekipa twórców wykorzystujących swą moc by tworzyć niepowtarzalne koszulki inspirowane wspólną zajawką jaką jest pasja gamingowa. Drużyna walecznych kowali, którzy większość czasu spędzają w tawernie, lecz zawsze gotowych do działania, gdy inna drużyna potrzebuje wykuć swoje własne artefakty.
Bądźmy w kontakcie
wonderland.engineering@gmail.com
Inżynieria Wszechświetności: