Inżynieria Gier. Level design dla początkujących jest brakującym ogniwem edukacji autorów gier.
Dla kogo jest ta książka?
- dla osób, które chciałyby tworzyć gry, ale nie wiedzą, od czego zacząć
- dla graczy, którzy chcieliby wiedzieć, jak gry próbują na nich wpływać
- dla hobbystów zainteresowanych nowymi sztuczkami
- dla dziennikarzy i krytyków, którzy chcą wiedzieć, kiedy autorzy próbują ich oszukać
- dla osób rozpoczynających karierę zawodową, które chcą uporządkować swoje wiadomości
Jak będzie wyglądać?
- ebook w formatach PDF, MOBI i EPUB
- wersja papierowa to 420 stron w formacie B5, z kolorowymi ilustracjami i miękką okładką
- brak DRM
- przystępnie podana teoria i praktyka z ilustracjami i wykresami
- treść podzielona na jedenaście bloków tematycznych
- fascynujące mechanizmy konstrukcji leveli wyjaśnione na prostych przykładach
- obszerne objaśnienia na przykładzie hipotetycznych gier, które w kolejnych częściach książki stopniowo nabierają kształtów
- oparta na faktach: autor w przeszłości był głównym projektantem i szkolił początkujących z myślą o konkretnych projektach, takich jak Ultra Street Fighter IV
- nie zakłada, że czytelnik pracuje nad konkretnym rodzajem gier
- pokazuje, jak budować gry zupełnie nowe
Kiedy się ukaże?
- Trzy pierwsze części – bezpłatne
- pełna wersja, wszystkie jedenaście części – już dostępna
Kto za tym stoi?
- wydawcą jest samodzielne studio działalności okołogrowej Inżynieria Wszechświetności
- autorem tekstu jest Jacek Wesołowski, doświadczony projektant, pracował m.in. przy Bulletstorm i Ultra Street Fighter 4
- autorami ilustracji są Magdalena Chojnacka i Aleksander Spisak, makietą zajmuje się Kaja Mikoszewska, redakcję i korektę sporządził Marek Kowalik
Kontakt: wonderland.engineering@gmail.com
autor na Twitterze: twitter.com/JZillW